10 november, 2009

Bloggen ser annorlunda ut i Internet Explorer

Upptäckte idag när jag surfade in på min blogg från jobbet att sidan ser annorlunda ut i Explorer. Använder Firefox hemma och har aldrig funderat på att det skulle skilja sig åt. Men det gjorde det visst. Länkarna hade samma färg som själva texten i inläggen. Inte helt lätt att urskilja att det finns en länk då. Nu har jag i alla fall ändrat färg på alla länkar så jag hoppas det ska synas i alla webbläsare. Dessutom såg en bit text väldigt konstig ut i en recension av en bok. Bara en massa krumelurer. Så såg det definitivt inte ut i Firefox. Mycket märkligt. Får försöka hålla koll i framtiden om det ser konstigt ut i någon webbläsare. Och hojta gärna till om något ser knasigt ut i den webbläsaren du använder.

4 kommentarer:

Lilla O sa...

Har inte tänkt tanken att de kan se så olika ut. Kanske idé att kolla de olika webläsarna.

Snöfrid sa...

Sånt är verkligen irriterande. Men sitter vid internet explorer just nu och det ser bra ut här iaf :)
Men har märkt skillnader på min egen blogg ibland när jag byter webläsare (är lite lustig av mig och använder både explorer, opera och firefox)

Hellre barfota än boklös sa...

Ja jag kommer i alla fall att hålla lite koll på bloggen i olika webläsare nu mera. Man vill ju att den ska vara läsbar och inte se konstig ut. Men tycker det är märkligt att det kan skilja så.

Din hemliga bokvän sa...

Paket på väg, dock utan kort som din puckade hemliga bokvän glömde hemma. Du får överleva utan det...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...