26 november, 2009

Bloggen tillägnas Charles Dickens under 2010


Under nästa år tänkte jag koncentrera mig lite extra på att läsa böcker av och om Charles Dickens. Men jag tjuvstartar redan nu. Har ju haft det här projektet lite i bakhuvudet ett tag nu alltmedan jag samlat på mig (och fortsätter samla) hans böcker och noveller. Under nästkommande år tänkte jag alltså inte bara läsa hans böcker utan även biografier och annat som har publicerats om hans skrivande. Jag vill dock påpeka att jag inte är någon litteraturkritiker och jag har därför inte för avsikt att ge mig på några försök att analysera hans böcker. Därför kommer jag att skriva om hans böcker precis som när jag skriver om vilken annan bok som helst. Jag är fortfarande bara en helt vanlig boknörd. Bloggen kommer naturligtvis inte bara att handla om Dickens under nästa år men det kommer vara ett återkommande tema. Allt för att öka min egen kunskap om hans böcker och liv i allmänhet. Jag ser fram emot det och som sagt så kommer du, kära läsare av denna blogg, att märka av temat redan nu under resterande delen av året. Jag hoppas att du vill följa med mig på den resan.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...