16 november, 2015

Belinda Bauer - Det slutna ögat


James och Anna Bucks fyraårige son är försvunnen. Hon skyller försvinnandet på James som, av misstag, lämnade dörren öppen och Daniel springer ut. Det enda som nu finns kvar efter honom är fem fotavtryck i cementen som var nylagd när han försvann. Varje dag polerar Anna fotavtrycken och vaktar dem noga. Anna är förtvivlad och närapå galen av sorg. Om nätterna tycker hon sig höra sonen gråta. Kriminalkommissarie John Marvel utreder ett annat barns försvinnande, men efter ett år är hon fortfarande försvunnen och han tvingas att leta efter en försvunnen pudel istället. En pudel som tillhör chefens fru. Utredningen av den försvunna pudeln korsar snart hans vägar med James och Anna Buck. Kan dessa försvinnanden har något med varandra att göra?

Jag tyckte att det var lite svårt att komma in i den här boken. Jag blev också lite besviken på slutet. Det här var inte den bästa boken jag har läst av Belinda Bauer men den var helt okej. Hon bygger upp spänningen på ett mycket bra sätt. Man ska inte ha förutfattade meningar om huvudpersonerna i den här boken. För allt är inte som man först tror...

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...